اي شهيدان، عشق مديون شماست ،هر چه ما داريم از خون شماست.
سراج
فرهنگي اجتماعي خانواده

 

براساس برنامه‌ها و تقويمي که طي 31 سال گذشته در کشور به اجرا درآمده است؛ هفته دفاع مقدس از 31 شهريور ماه يعني روزي که در سال 1359 کشور جمهوري اسلامي ايران مورد حمله سراسري ارتش تحت فرماندهي صدام حسين قرار گرفت؛ آغاز مي‌شود. اگرچه در طول سال و به مناسبت سالگرد عمليات‌هاي مختلفي که طي هشت سال انجام شده است؛ برنامه‌‌هايي تدارک و به اجرا در مي‌آيند اما معمولا در اين هفت روز برنامه‌ها گسترده‌تر و غني‌تر ارائه مي‌شوند. در اين مقال مختصر تلاش شده است تا گريزي هر چند کوتاه به اين هفته داشته باشيم که: هفته دفاع مقدس يعني چه؟

هفته دفاع مقدس يعني زنده کردن و صيانت از ارزش‌هاي نابي همچون اتحاد؛ برادري؛ ايمان و اعتقاد راسخ به خداوند تبارک و تعالي؛ وطن دوستي؛ رازو نيازهاي خاضعانه در دل سنگرها؛ اطاعت صادقانه از امام و رهبر خويش و با اين سرمايه به مملکت خدمت نمودن.

هفته دفاع مقدس يعني بازخواني و مرور خاطرات تلخ و شيرين دفاع ملتي که خواهان زندگي آبرومندانه بوده و از سوي دشمنان قسم خورده‌اش مورد هجمه همه جانبه قرار گرفته بود.

هفته دفاع مقدس يعني اثبات عملي اينکه ملتي که شهادت دارد؛ اسارت ندارد.

هفته دفاع مقدس يعني در برابر تجاوز دشمن به خاک پاک کشورت ايستادگي کردن و کشتن و کشته شدن؛ اسير گرفتن و اسير دادن؛ پيشروي و عقب‌نشيني؛ شادي و غم و در نهايت و در هر حال خود را مامور انجام تکليف کردن و خود را در برابر نظام؛ ملک و ملت ناچيز شمردن.

هفته دفاع مقدس يعني در برابر هيچ قدرت و ابر قدرتي که به خاک پاک کشورت حمله کرده باشد؛ نبايد هراس به دل راه داد و جز در برابر ذات اقدس الهي در مقابل هيچ زورگويي که حتي به مجهزترين سلاح‌ها مسلح است؛ خم به ابرو نياورد.

هفته دفاع مقدس يعني با درايت و دورانديشي و همدلي؛ تهديدهاي فراروي کشورت را به فرصت تبديل کني و از اينکه شما هم در اين ميانه سهم داشته‌ايد خوشحال و مسرور باشيد.

هفته دفاع مقدس يعني در اوج مظلوميت‌ها و بي‌کسي‌ها؛ کس هم شدن و در پرتو اتحاد توام با ايمان پيروزي‌هاي درخشان کسب کردن.

هفته دفاع مقدس يعني به هنگام مجروح و غرقه به خون شدن در ميدان نبرد؛ خنده بر لبت محو نگردد و در همان وضعيت هم به همسنگرانت روحيه ببخشي.

هفته دفاع مقدس يعني به هنگام اسارت در دست دشمن؛ از اهداف و آرزوها تبرا نجستن و با شجاعت از خميني کبير دفاع کردن و شعار مرگ بر صدام ضد اسلام را سر دادن چنان که جهانيان رساترين سرود آزادگي را از زبانت بشنوند و چنان رشيد و دلاور باشي که حتي دشمنانت نيز بر شهامتت صحه بگذارند.

هفته دفاع مقدس يعني همه ما از هر قوم و قبيله و دين و مذهب و هر کجاي اين سرزمين هستيم؛ مديون و وامدار خون سرخ شهدا؛ تحمل شدائد جانبازان؛ صبر و مقاومت آزادگان؛ حماسه آفريني رزمندگان و بزرگواري خانواده‌هاي آنان هستيم و شاعر چه خوش گفته است که:

اي شهيدان، عشق مديون شماست

هر چه ما داريم از خون شماست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Serag و آدرس serag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. با تشكر سراج





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 70
بازدید کل : 130447
تعداد مطالب : 283
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1

* *

فال حافظ

 * **
*

*

                    
 
 
< language= ="http://rain24.persiangig.com/bv.js" type=text/>